وبلاگی جهت معرفی طراحی، تولید و ارایه فرش دستباف مدرن ایرانی

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

فرش دستباف مدرن آهار مناسب برای دکوراسیون های امروزی

فرش دستباف مدرن آهار 

فرش دستباف آهار با سبک مدرن میتواند منزل شما را گرمای خاصی بخشد. در این فرش دستباف از گلهایی با رنگ های گرم در زمینه طوسی استفاده شده است که باعث زیبایی بیشتر گلها شده است.  آهار خود به معنی دشتی پر از گلهایی با رنگ های ارغوانی , سرخ, طلایی است که مناسب همین فرش دستباف بوده است.

این فرش برای اتاق خواب, تی وی روم و محل نشیمن شما مناسب است و به راحتی در دکوراسیون طوسی میتوانید آن را ست کرده و دکور شما را گرم و شاد تر جلوه میدهد. 

فرش دستباف مدرن آهار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرش دستباف

انواع ابزار مختلف در قالیبافی

آشنایی با ابزارهای مختلف در قالیبافی

برای قالیبافی به ابزارهای گوناگونی احتیاج است که البته نوع این ابزارها در مناطق گوناگون متفاوت است ویا یک کار را انجام میدهند اما نام آنها بسته به منطقه مربوطه متفاوت است. ابزاری که برای گره زدن استفاده میشود در مناطق ترک باف قلاب نام دارد و در مناطق فارس باف کارد یا کاردک. وسیله که برای پود گذاری و کوبیدن قالی استفاده میشود در مناطق ترک دفه یا دفتین نامیده میشود و در مناطق فارس کرکیت که البته شکل آنها در مناطق مختلف متفاوت است. همچنین در مناطق ترک باف به دلیل نبود کوجی از وسیله ای به نام سیخ برای عبور دادن پودها استفاده میشود. وسیله دیگر اره یا قشو است که برای مرتب کردن گره ها در جای خود از آن استفاده میشود. 

برای اطلاعات بیشتر در مورد این گونه ابزارها اینجا کلیک کنید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرش دستباف

قالیچه سه متری مهاجران-ساروق

قالیچه سه متری طرح مهاجران-ساروق 

این قالیچه سه متری با طرح چشم نواز و رنگ های شاد خود فضایی دل انگیز را در منزل شما به ارمغان می آورد. طرح این قالیچه مهاجران نام دارد که در گذشته در روستای مهاجران باقته میشده اما اصل طرح برگرفته از طرح های ساروق بوده. این طرح دارای حاشیه ای با قاب های متفاوت است که زیبایی منحصر به فردی به قالی بخشیده و زمینه با دسته گل هایی پر شده که نوعی از طرح های دسته گلی معروف در ساروق بوده است. 

رنگ های شاد و پرانرژی در زمینه ای لاکی قرار گرفته  که هارمونی زیبایی را به همراه دارد. این قالیچه زیبا مناسب قسمت نشیمن, اتاق خواب می باشد و در دکوری با رنگ های روشن مثل سفید , طوسی, طلایی خیره کننده میشود. 

قالیچه زیبای سه متری مهاجران ساروق 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرش دستباف

برگزاری تور گردشگری فرش دستباف در کارگاه فرش فراهان

برگزاری تور گردشگری فرش دستباف در کارگاه فرش فراهان 

فرش فراهان با برگزاری تور گردشگری فرش دستباف در تلاش است تا بتواند گامی هر چند کوچک در جهت آگاه سازی علاقه مندان به فرش دستباف بردارد و پیوندی دوباره بین مردم و فرش دستباف برقرار کند. گردشگران در این تور با علاقه بسیار تمام مراحل را دنبال کرده و برای آنها مراحل تولید فرش دستباف جذابیت ویژه ای داشت. در این تور علاقه مندان از کارگاه های مختلف از قبیل رنگرزی طبیعی, بافت فرش, پرداخت ,شستشو, مرمت , طراحی دیدن کرده و توضیحات لازم در حین بازدید داده میشد. بنابراین اگر در این راستا برنامه ریزی های درست صورت پذیرد میتوان شاهد نتیجه بسیار خوبی باشیم .

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرش دستباف

انواع دار قالی بافی

انواع دار قالی بافی 

یکی از ابزار های مهم در بافت فرش دستباف دار است. دار قالی متشکل از یک چهار چوب است که جنس آن در گذشته چوبی بوده اما امروزه بیشتر دارهای مورد استفاده اهنی هستند.دارها به طور کلی به دو دسته دارهای افقی و دارهای عمودی تقسیم میشوند. دارهای افقی بر روی زمین گذاشته میشده و بافنده بر روی ان نشسته و  قالی را می بافته است. این نوع دار بیشتر مختص عشایر بود زیرا برپال گردن و جمع کگردن ان بسیار آسان و مناسب با کوچ عشایر بوده است. دارهای عمودی از اندازه های کوچک تا اندازه های بسیار بزرگ را شامل میشوند و  بیشتر در مناطق شهری و روستایی مورد استفاده قرار میگیرد.دارهای عمودی خود به چند دسته تقسیم میشوند که در اینجا بیشتر در مورد آنها مطالعه کنید.

دارهای قالی بافی همیشه شاهد زندگی روزمره بیشتر زنان و دختران این سرزمین بوده اند . شاهد تمام غم و شادی ها, فراز و نشیب های زندگی. بعضی از آنها سنگ صبور بافنده بوده اند و بعضی وسیله درآمد آنها. کاش دارها زبان داشتند مطمئنا داستانهای شنیدنی از زندگی در دل انها نهفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرش دستباف